Програма вокальної студії

Програма вокальної студії «Орфей»

Пояснювальна записка

Програма вокальної студії розрахована на триріч­ну підготовку учнів молодшого, середнього та старшого віку. В групі 1-го року навчання - 15-20 учнів, ІІ-го, ІІІ-го - 15 учнів. Групи формуються з урахуванням віку дитини, її підготовленості. Для групи 1-го року навчання рекомен­дований вік - 6-9 років, групи ІІ-го року навчання - 10-13 років, третього - 14-17 років. Загальна кількість годин, як 1-го року навчання, так і ІІ-го, ІІІ-го - 144 години (4 го­дини на тиждень).

Вокальні вправи сприяють координуванню музичного слуху, голосу, розвитку вокально-технічних навичок, розвитку дихан­ня, гнучкості голосу.

Керівнику гуртка необхідно (враховуючи особливості вікової фізіології та психології дітей) підтримувати та за­охочувати прагнення гуртківців до самостійного музику­вання та створення власних пісень.

Важливе місце надається участі у концертах, оглядах, конкурсах. Корисно практикувати індивідуальне вико­нання та інсценізації пісень і виконання ритмічних рухів під музику.

Програма гуртка ознайомить вихованців з циклічни­ми фольклорними творами.

Мета:

  • розвиток музичного слуху та співочого дихання;
  • розширення діапазону голосу та його постановка;
  • спів із супроводом під музичний інструмент або фонограму;
  • спів без музичного супроводу;
  • спів в ансамблі (злагоджено, врівноважено).

Основні завдання:

І група - завдання спеціального розвитку:

  • формування навичок співочої установки;
  • різнобічний розвиток вокально-хорового слуху;
  • розвиток мислення;
  • формування музичної пам'яті;
  • навчання використання під час співу м'якої атаки;
  • формування навичок співочої емоційності, співочої виразності;
  • розвиток співочого дихання;
  • розширення діапазону голосу;
  • спів без супроводу.

IIгрупа - завдання формування якостей особистості:

- Ціннісне ставлення до праці, природи, до людей, держави, суспільства і мистецтва.

- Форма проведення - комбінована. Кожне заняття

включає теоретичний матеріал, практичну роботу.

- Влітку роботу гуртка можна продовжувати за програмою або працювати за окремими темами.

Програмою передбачено індивідуальні години на­вчання з обдарованими дітьми або дітьми, які відстали від програми з поважних причин.

Теми занять

Кількість годин

Теоретичні заняття

Практичні заняття

Разом

1.

Вступне заняття

2

-

2

2.

Робота над постановкою голосу

2

18

20

3.

Музична грамота

2

8

10

4.

Вокально-хорова робота:

• українська народна пісня;

• сучасна естрадна пісня;

• класика

2

12

14

4

26

30

2

8

10

5.

Вокальні імпровізації

І

9

10

6.

Слухання музики

4

7.

Ритмічні рухи

2

13

15

8.

Концертна діяльність групи

-

21

21

9.

Підсумкове заняття

2

-

2

Всього:

23

121

144

Програма

1. Вступне заняття (2 год.)

• Знайомство з дітьми. Перевірка вокальних даних, ознайомлення гуртківців з правилами поведінки на занятті.

2. Робота над постановкою голосу (20 год.)

• Вправи на дихання. Артикуляційні вправи. Вправи для чіткої дикції. Вправи для розвитку діапазону.

3. Музична грамота (10 год.)

• Ознайомлення вихованців з основними музично-виразни­ми засобами, динамікою. Вивчення музичних термінів, нот.

Практичні заняття. Вивчення співу за нотами з показом напрямку руху, транспонування розспівок та вправ в усіх тональностях .

4. Вокально-хорова робота

Українська народна пісня (14 год.)

  • Історія виникнення і розвитку пісні. Показ-виконання пісні.
  • Розповідь або бесіда про зміст твору, про роль пісні в житті народу. Вивчення українських народних пісень.

Сучасна естрадна пісня (30 год.)

  • Вивчення сучасних стилів музики. Показ-виконання. Бесіда про музику і текст пісні, роз­криття її художнього змісту.
  • Вивчення сучасних естрадних пісень.

Класика (10 год.)

  • Розповідь про життя та діяльність композиторів. Показ-виконання класичних творів.
  • Бесіда про музику і тексти пісень.

5. Вокальні імпровізації (10 год.)

• Образне розкриття суті імпровізації, наприклад: гра в запитання та відповіді. Складання мелодії на віршований текст. Складання музики на ритм. Складання власних авторських пісень

6. Слухання музики (10 год.)

• Слухання вокально-хорових та інструментальних творів з метою виховування емоційно-естетичного відгуку на му­зику. Введення понять: заспів, приспів, куплет, варіація.

7. Ритмічні рухи (15 год.)

• Робота над постановкою рук та ніг. Робота над руха­ми під музику.

Постановка вокально-танцювальних номерів.

8. Концертна діяльність групи (15 год.)

• Участь вихованців студії в заходах пізнавально-виховного характе­ру. Участь в концертах художньої самодіяльності шкіл,села чи міста.

9. Підсумкове заняття (2 год.)

• Підведення підсумків вивченого протягом року.

Прогнозований результат

Вихованці 1-го року навчання повинні:

  • співати в діапазоні
  • правильно і чітко вимовляти слова пісні;
  • співати чисто та злагоджено колективно пісні в уні­сон, з супроводом та без нього;
  • знати, що співочий голос потрібно берегти;
  • дотримуватись вимог співочої постави.

Навчально-тематичний план

(IIрік навчання)

Теми занять

Кількість годин

теоретичні заняття

практичні заняття

разом

1.

Вступне заняття

4

-

4

2.

Вправи для розвитку голосового апарату

2

18

20

3.

Спів навчально-тренувального матеріалу

2

16

18

4.

Спів імпровізації

1

9

10

5.

Слухання музики

2

8

10

6.

Музична грамота

2

8

10

7.

Вивчення музичних творів:

• народна пісня;

• сучасна естрадна пісня;

• класика

2

8

10

4

26

30

2

6

8

8.

Хореографія

2

8

10

9.

Концертна діяльність групи

-

10

10

10.

Підсумкове заняття

4

-

4

Всього:

27

117

144

Програма

1. Вступне заняття (4 год.)

• Ознайомлення з планом роботи вокальної студії, організаційні питання. Лекція про виразний і емоційний спів пісень та про вміння пра­вильно використовувати дихання.

2. Вправи для розвитку голосового апарату (20 год.)

  • Вправи на «стакато».
  • Вправи на «легато».
  • Вправи на «багатоголосся».

3. Спів навчально-тренувального матеріалу (18 год.)

  • Розспівування.
  • Вправи на дикцію.
  • Вправи на артикуляцію.
  • Вправи на дихання.
  • Вправи на розширення діапазону голосу.

4. Спів імпровізацій (10 год.)

  • Складання музики на заданий текст.
  • Складання музики на заданий ритм.
  • Складання власних авторських пісень.

5. Слухання музики (10 год.)

  • Вивчення біографії композитора.
  • Коротка розповідь про музичний твір та його автора.
  • Прослуховування твору.
  • Бесіда про особливості музич­но-виразних засобів даного твору.

6. Музична грамота (10 год.)

• Ознайомлення з голосовими засобами музичної вираз­ності.

Музична література.

7. Вивчення музичних творів:

Українська народна пісня (8 год.)

Сучасна естрадна пісня (8 год.)

Класика (5 год.)

  • Розбір музичного твору.
  • Аналіз музичного твору.
  • Робота над творами.

8. Хореографія (8 год.)

• Робота над рухами під музику.

Постановка вокально-танцювальних номерів.

9. Концертна діяльність (12 год.)

(За планом масової роботи закладу).

10. Підсумкове заняття (4 год.)
• Підведення підсумків вивченого протягом року.

Прогнозований результат

Вихованці ІІ-го року навчання повинні:

  • співати в ансамблі з супроводом та без супроводу.
  • слухати і контролювати себе під час співу.
  • вміти користуватись різними звуковими формами.
  • співати чисто і злагоджено в унісон нескладні дво­голосні канони;
  • знати засоби музичної виразності.

Навчально-тематичний план

(IIIрік навчання)

Теми занять

Кількість годин

теоретичні заняття

практичні заняття

разом

1.

Вступне заняття

4

-

4

2.

Спів навчально-тренувального матеріалу

2

22

24

3.

Слухання музики

4

6

10

4.

Спів імпровізації

4

6

10

5.

Музична теорія

4

6

10

6.

Вивчення музичних творів:

• народна пісня;

• сучасна естрадна пісня;

• класика

• народна пісня;

• сучасна естрадна пісня;

• класика

2

8

10

• сучасна естрадна пісня;

• сучасна естрадна пісня;

• класика

4

36

40

• класика

2

6

8

7.

Хореографія

2

8

10

8.

Концертна діяльність групи

-

14

14

9.

Підсумкове заняття

4

-

4

Всього:

32

112

144

Програма

1.Вступне заняття (4 год.)

• Ознайомлення зпланом роботи гуртка. Організаційні питання, повторення вивченого.

2.Спів навчально-тренувального матеріалу (24 год.)

  • Розспівування.
  • Вправи на діапазон.
  • Вправи на багатоголосся.
  • Вправи на дикцію.

3.Слухання музики (10 год.)

  • Вивчення біографії композитора.
  • Коротка розповідь про музичний твір та його автора.
  • Бесіда про особливості музично-виразних творів.

4. Спів імпровізацій (10 год.)

• Спів імпровізацій-варіацій ланцюжком (коли вихованці співають його один за одним, ніби продовжують музичну думку), імпровізація на задану тему з різним ритмічним малюнком.

5. Музична теорія (10 год.)

  • Вивчення музичних термінів.
  • Спів твору за нотами.
  • Вивчення правил теорії музики.

6. Вивчення музичних творів:

  • Українська народна пісня (10 год.)
  • Сучасна естрадна пісня (40 год.)
  • Класика (8 год.)
  • Розбір музичного твору
  • Слухання музичного твору
  • Робота над творами
  • Нюанси та динаміка твору.

7. Хореографія (10 год.)

• Робота над рухами під музику.

Постановка вокально-танцювальних номерів.

8. Концертна діяльність (14 год.)

(За планом масової роботи закладу)

9. Підсумкове заняття (4 год.)

• Підведення підсумків вивченого протягом року

Прогнозований результат

Вихованці III-го року навчання повинні:

  • вміти співати чисто і злагоджено двоголосся із супроводом та без нього;
  • знати виконавчо-співочі засоби виразності
  • вміти самостійно виразно та усвідомлено співати пісні різного характеру імпровізувати на віршовані тексти;
  • знати правила охорони голосу;
  • вільно і невимушено виконувати пісні з рухами;
  • володіти співочим диханням, фразуванням. Вміти у виконанні розкрита зміст пісні, її душу;
  • чистий, ясний унісон;
  • володіння дво- та триголоссям.

Організаційно-методичні рекомендації

Навчально-виховний процес вихованців вокальної студії має розвинути творчий потенціал вихованців, допомогти керівнику визначити інтереси дітей до пісні, музики, щосприятиме в подальшому профільному навчанню і формуванню цілеспрямованої особливості.

Теми навчально-тематичного плану вокальної студії повинні використовуватися на гурткових заняттях протягом на­вчального року.

Важливим є залучення вихованців до участі у Всеук­раїнських, обласних, міських і районних конкурсах, фестивалях, масових заходах. У цей час відбувається також інформаційний обмін, що сприяє творчому розвитку особистості ви­хованця.

В процесі вокальних занять передбачено використання різних форм і методів навчання (групових чи індивідуальних),а також вивчення рит­мічних рухів, хореографії.

Список використаних джерел:

1. Анджейчак А. Психолого-педагогічні умови формування творчої особис­тості дитини в освітньо-виховних закла­дах // Обдарована дитина. - 2000. - 1. Закон України «Про позашкільну освіту». - К., 2000.

2. Голуб Т. Виховуємо обдарованих дітей (Батьківський катехізис, або За­кони розумно-організованого сімейного виховання школярів) // Завуч. - 2004. - № 22. -С. 47-53.

3. Концепція позашкільної освіти та виховання. - К., 1996.

4. Навчальні програми з позашкільної освіти художньо-естетичного

напряму / за ред. Биковського Т.В., Шкура Г.А. - К. : УДЦПО, 2016.

- Вип. 1. - 222 с.

5. Методика музично-слухового співочого виконання школярів. -X., 2006.

6. Позашкілля. - 2007, 2006.

7. Положення Про позашкільний навчальний заклад. - К., 2001.

8. Сестричка Насточка (муз. М.Кульбовського. сл. Л.Савчук). - Тернопіль:

Підручник і посібники, 2006.№5. -С.8-13.

9 .Сонячна акварель. І, ІІ частини: збірник пісень для вчителів та учнів 1- 6

класів. - X., 2006.

© 2017 Сумченко Оксана. смт.Дівички-1,Переяслав-Хмельницький район, Київська область,08457
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати