Посадова інструкція керівника гуртка
Посадова інструкція
Керівника_________________________________________________________(назва клубу, гуртка)
______________________________________________________________(прізвище, ім'я та по-батькові керівника)
1. Загальні положення.
1.1. Дана посадова інструкція розроблена на основі тарифікаційно-кваліфікаційної характеристики керівника гуртка закладів освіти, законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону праці», Кодексу законів про працю України, Положенням про позашкільний навчальний заклад, Цивільного кодексу України, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту і статуту закладу.
1.2. Керівник гуртка призначається і звільняється з посади директором закладу.
1.3. Керівник гуртка повинен мати вищу, середню педагогічну або іншу освіту, що дозволяє проводити заняття гуртка(без вимог до стажу педагогічної роботи).
1.4. Керівник гуртка структурно підпорядковується безпосередньо директору і методистам закладу по всіх питаннях навчально-виховної і методичної роботи.
1.5. У своїй діяльності керівник гуртка керується Конституцією і Законами України, Указами президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління освіти всіх рівнів з питань позашкільної освіти і виховання, Законом про позашкільну освіту, Положенням про позашкільний навчально-виховний заклад; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки; Статутом та Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною Інструкцією, трудовим договором (контрактом).
Керівник гуртка дотримується положень Конвенції про права дитини.
1.6. В межах робочого дня керівник гуртка здійснює всі види навчально-методичної, дослідницької роботи відповідно до посади, навчального плану,плану роботи закладу.
Керівник гуртка може працювати за сумісництвом відповідно до чинного законодавства.
2. Кваліфікаційні вимоги і необхідний рівень знань.
2.1. Посада керівника гуртка може займати особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту належний рівень професійної підготовки, практичний досвід, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в навчальних закладах системи загальної середньої освіти.
2.2. Керівник гуртка повинен ЗНАТИ:
• Конституцію України, рішення Уряду України і органів управління освітою з питань освіти, Конвенцією про права дитини, Закон України «Про мови»;
• основи загальнотеоретичних та практичних знань в обсязі, необхідному для вирішення педагогічних, науково-методичних та організаційних завдань, сучасну методологію позакласної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах традиційні та інноваційні технології;
• умови збереження та зміцнення здоров'я школярів, специфіку взаємодії суб'єктів соціального виховання, державні документи про навчання і виховання, сучасні підходи до виховання школярів; зміст виховання роботи в позашкільній освіті; психологічні особливості учнів;
• фізіологічно обґрунтовані норми навчального навантаження школярів у процесі навчально-практичної діяльності; специфіку взаємодії керівник гуртка з адміністрацією навчального закладу, класними керівниками та класоводами, психологом, соціальним педагогом; та ____________________________________________
__________________________________________________________________________
• педагогіку, психологію, вікову фізіологію, шкільну гігієну; санітарні норми та правила організації гурткової діяльності;
• правила і норми техніки безпеки, охорони праці охорони здоров'я учнів, техніки безпеки і протипожежного захисту у навчальних закладах;
Керівник гуртка повинен МАТИ:
• уміння педтехніки, необхідних для виконання функцій керівника гуртка; високу відповідальність за стан здоров'я, інтелектуальний, психічний та фізичний розвиток учнів;
• стійку позицію педагога, який розуміє значущість своєї професії, може долати труднощі заради досягнення цілей освіти та місії школи, зокрема;
• стійку мотивацію до підвищення особистісного та професійного рівня;
• відповідний рівень розвитку пізнавальних, конструктивних, організаторських, комунікативних, аналітичних, мовленнєвих та ораторських здібностей.
Керівник гуртка повинен УМІТИ:
• проектувати, адаптувати, організовувати, мотивувати, досліджувати та контролювати процеси навчання, виховання, розвитку й освіти гуртківців;
• моделювати позакласну роботу відповідно до сучасних вимог педагогічної науки і практики, гнучко адаптувати його до навчальних умов; виявляти розбіжності між запланованим і досягнутим;
•
• забезпечувати практичну спрямованість роботи гуртка;
• ставити перед учасниками гуртка пізнавальні завдання в такій формі, яка викликає високий ступінь зацікавленості і тому є прекрасним засобом розвитку позитивних пізнавальних мотивів; вирішувати проблеми наступності й подолання шкільної дезадаптації; допомогти дитині знайти себе в житті, відчути свою необхідність;
• створювати виховне середовище, систему соціальної допомоги в розвитку і саморозвитку особистості, умови найбільшої комфортності, психологічної захищеності її в життєвих ситуаціях;
• виявляти об'єктивні і суб'єктивні чинників, які впливають на формування та розвиток особистості й виявлення найбільш сприятливих з них, що нейтралізують небажаний вплив; стимулювати культурний розвиток учнів через виховання естетичного смаку та розуміння прекрасного;
• зрозуміти позицію учня, "читати" його внутрішній стан, проявити інтерес до його особи та орієнтуватись на його розвиток; орієнтуватись на учня як на активного співучасника навчально-виховного процесу, що розвивається, має власні мотиви і цілі;
• користуватись демократичним стилем керівництва; однаково ставитись до всіх вихованців; тримати під контролем свідомості свої емоції у взаєминах з дітьми;
• застосовувати поряд з традиційними нові форми, методи й засоби педагогічного діагностування; діагностувати й контролювати стадії особистісного та колективного розвитку, дх здатність до самооцінки і самоконтролю;
• застосовувати методи й технології навчання, які б стимулювали самодіяльність молодших школярів, збагачувати досвід відповідальної діяльності, виробляли навички самоорганізації, розвивали ціннісні орієнтири;розвивати в учнів уяву, співпереживання спостережливість і пам'ять; увагу; дбати про відповідний настрій на занятті гуртка.
3. Функції
Основними напрямками діяльності керівника гуртка є:
3.1. Навчання і виховання гуртківців з врахуванням специфіки гуртка і віку гуртківців.
3.2. Стимулювання і розвиток творчих здібностей і обдарувань дитини, формування в них загальної культури, свідомого вибору ними професій та готовності до функціонування в ринкових умовах.
3.3. Забезпечення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному закладі.
3.4. Варіативність у підборі форм і методів роботи, які б сприяли оздоровленню, здоровому способу життя, організації дозвілля вихованців.
3.5. Чітке планування програмового матеріалу для кожної групи на навчальний рік та окремі заняття, оптимальне використання часу, відведеного на заняття.
4. Посадові обов'язки.
Керівник гуртка виконує такі посадові обов'язки:
4.1. Здійснює навчання і виховання гуртківців з врахуванням специфіки гуртка, забезпечує під час занять належний порядок і дисципліну.
4.2. Реалізує програму гурткової роботи у відповідності з навчальною програмою, планом роботи та конспектом занять гуртка.
4.3. Забезпечує педагогічно обґрунтований вибір форм, засобів і методів роботи, виходячи з психологічної, соціально-економічної доцільності, а також допустимої нагрузки дітей.
4.4. Виявляє творчі здібності дітей, сприяє їх розвитку, веде індивідуальну роботу з дітьми, надає консультативну допомогу батькам гуртківців.
4.5. Забезпечує рівень підготовки гуртківців у відповідності до програми.
4.6. Творчо працює над виявленням, удосконаленням і розвитком творчих здібностей обдарованих дітей.
4.7. Керівник гуртка забезпечує безпечний стан робочих місць, обладнання, приладів, інструментів, різного інвентаря, тощо.
4.8. Виховує у гуртківців бережливе ставлення до майна навчального закладу.
4.9. Виконує правила і норми охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров'я гуртківців під час навчально-виховного процесу.
4.10.Проводить інструктаж з гуртківцями /з обов'язковою реєстрацією в журналі гуртка чи журналі реєстрації інструктажів/ з техніки безпеки і протипожежного захисту; забезпечує охорону життя і здоров'я гуртківців під час навчально-виховного процесу.
4.11.Не дозволяє гуртківцям працювати без відповідного спецодягу та інших засобів індивідуального захисту, якщо цього вимагає специфіка даного гуртка чи окремих його занять.
4.12.Оперативно повідомляє керівника закладу про нещасний випадок, приймає заходи щодо надання потерпілому першої долікарської допомоги.
4.13.Несе персональну відповідальність згідно з чинним законодавством за нещасні випадки, що трапились з гуртківцями під час проведення занять та масових заходів.
4.14.Планує навчально-виховну роботу з гуртківцями, організовує якісну підготовку та проведення занять, вечорів, зустрічей, екскурсій, походів, участь гуртківців у конкурсах, змаганнях, виставках.
4.15.Веде у встановленому порядку документацію гуртка, своєчасно надає адміністрації закладу звітні дані.
4.16.Допускає у визначеному порядку на заняття гуртка представників адміністрації закладу з метою контролю і оцінки своєї діяльності.
4.17.Проводить роботу з учнівським самоврядуванням, обдарованими дітьми та дітьми, що потребують особливої педагогічної уваги.
4.18.Організовує раціоналізаторську, винахідницьку, пошукову, дослідницьку діяльність по збагаченню матеріально-технічної, методично-ілюстративної бази робочої кімнати.
4.19.Підтримує тісний зв'язок з батьками (особами, що їх замінюють) гуртківців.
4.20.Пропагує очолюваний ним вид діяльності серед школярів та педагогічних працівників шкіл району, в міру потреби надає їм професійну допомогу по фаху.
4.21.Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію, бере участь в діяльності методоб'єднання та інших формах методичної роботи, які прийняті в закладі.
4.22.Бере участь у роботі педагогічної ради закладу і нарадах, які проводяться адміністрацією закладу.
4.23.Проходить періодичне медичне обстеження.
4.24.Створює умови для дотримання законних прав і свобод гуртківців у відповідності до Конвенції прав дитини.
4.25.Дотримується Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, інших правових актів позашкільної освіти.
4.26.Дотримується етичних норм поведінки в навчальному закладі, побуті, громадських місцях, які відповідають соціальному статусу педагога.
5.Права.
Керівник гуртка має право:
5.1.Брати участь в управлінні закладом в порядку, передбаченому Статутом закладу.
5.2.На захист професійної честі і гідності.
5.3.Знайомитися з скаргами та іншими документами, які містять оцінку його діяльності, давати відповідні пояснення.
5.4.3ахищати свої інтереси самостійно і (чи) через посередника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування, пов'язаного з порушенням керівником норм професійної етики.
5.5.Вільно обирати і використовувати методики навчання і виховання, навчальні посібники і матеріали, методики оцінки результатів, вмінь і навичок гуртківців, виявляти педагогічну ініціативу.
5.6.Підвищувати свою кваліфікацію.
5.7.Атестуватися на відповідний тарифний розряд, звання, які передбачені для педагогічних працівників позашкільних закладів, і одержувати його у випадку успішного проходження атестації.
5.8.Давати гуртківцям під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягати гуртківців до дисциплінарної відповідальності у випадках, передбачених Статутом і Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу.
5.9Користуватися подовженою оплачуваною відпусткою.
6. Відповідальність.
6.1.У визначеному законодавством України порядку керівник гуртка несе відповідальність за:
- реалізацію не в повному об'ємі навчальних програм у відповідності з навчальним планом та розкладом занять гуртків.
- життя і здоров'я гуртківців під час навчально-виховного процесу, проведення масових заходів за межами закладу.
- порушення прав і свобод дітей.
6.2.3а невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, законних розпоряджень директора закладу та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених даною Інструкцією, керівник гуртка несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
6.3.3а застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним і (чи) психічним насиллям над особистістю дитини, а також скоєння іншого аморального вчинку керівник гуртка може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України "Про освіту". Звільнення за цей вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.
6.4.3а нанесені закладу чи учасникам навчально-виховного процесу збитки у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків керівник гуртка несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, визначених трудовим і (чи) цивільним законодавством.
7. Взаємовідносини (зв'язки за посадою).
7.1.Керівник гуртка _______________________________________________ працює в режимі
встановленого навчального навантаження у
2014-2015 навчальному році _________ тижневих (фактичних) годин;
2015-2016 навчальному році ________ _тижневих (фактичних) годин;
2016-2017 навчальному році _________ тижневих (фактичних) годин;
2017-2018 навчальному році _________ тижневих (фактичних) годин;
2018-2019 навчальному році _________ тижневих (фактичних) годин;
у відповідності з розкладом занять гуртка.
7.2.Робочий час керівника гуртка визначається у астрономічних годинах
7.3.Бере участь в обов'язкових планових загальнобудинківських та районних масових заходах, самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
7.4.В період шкільних канікул, які не співпадають з відпусткою керівник гуртка організовує з гуртківцями різні форми виховних занять (екскурсії, походи, експедиції), міняє склад гуртківців що передбаченні у плані роботи на літній період.
Графік роботи керівника гуртка на час шкільних канікул може бути змінений, затверджується директором закладу.
7.5.Одержує від адміністрації Будинку матеріали нормативно-правового, організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
7.6.Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і педагогічними працівниками закладу.
7.7.Надає консультації педагогічним працівникам відповідного профілю шкіл району, приймає безпосередню участь у проведенні районних методичних (теоретичних і практичних) семінарів, нарад, масових районних заходів.
Документація керівника гуртка:
1 .Програма роботи гуртка.
2.Журнал гурткової роботи.
3.Календарно-тематичне планування.
4.Картки вихованця,батьківські заяви.
5.Журнал інструктажів з техніки безпеки та протипожежних захисту.
6.План виховної роботи гуртка.
7.Конспекти занять,матеріали з досвіду роботи,авторські розробки.
8.Сценарії масових заходів.
Директор
Николаїшин Н.В.
Посадову інструкцію отримав(ла)
з її змістом ознайомлений(на) ___________ ____________________
Дата ознайомлення: «___» _________________20__р.Додайте текст тут...