Семінар заступників директорів з виховної роботи та педагогів організаторів -6 березня 2017 року

26.03.2017

Перелік тем на семінар:

1.Інноваційна модель ефективного управління процессом виховання

2. Питання квесту про інтерактивні форми роботи

3. Інтерактивні форми роботи по взаємодії із сімєю

4.Візитка Дівичківського НВО

Виховна система об'єднує комплекс, що складається з:

• виховної мети;

• людей, які її реалізують в процесі цілеспрямованої діяльності;

• відносин, що виникають між її учасниками;

• виховного середовища;

• управлінської діяльності.

Я вважаю, що без чіткого планування діяльності неможливо отримати високі результати, тому в будь-якому навчальному закладі повинна бути вибудувана система реалізації виховного процесу школи з метою виховання, навчання і розвитку особистості школяра.

У нашій школі така система розвитку особистості працює і має свої певні результати, про які ви дізнаєтеся у наступному виступі педагога-організатора нашої школи.

Слова давньогрецького філософа дуже добре підтверджують вище сказане:

"Кожна дитина - сонце, тільки дайте йому світити" Сократ.

Ідея системи реалізації виховного процесу школи: ефективна взаємодія дорослих і дітей для забезпечення особистісного зростання.

Мета: управління виховним процесом в контексті компетентнісного підходу.

Завдання:

1.Розробити модель інтеграції виховних впливів в цілісний освітній процес.

2.Визначити критерії та показники ефективності виховної системи школи на основі компетентнісного підходу.

3.Створити умови для адаптації, соціалізації і розвитку особистості учнів.

4.Виробити методичні рекомендації по створенню моделі управління виховною системою в умовах модернізації освіти.

Пріоритетні напрямки та стратегії виховання в рамках виховної системи:

•В умовах духовної кризи пріоритет духовності і моральності стає головним у змісті виховання і навчання, визначаючи зміни в системі зв'язку вчитель - учень.

•Духовне здоров'я людини неможливо без здоров'я фізичного. Зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів - головні педагогічні пріоритети.

Виховання патріотизму передбачає синтез духовно-моральної, світоглядної та особистісної зрілості.

Виховання працьовитої і конкурентноздатної особистості. При цьому показником конкурентноздатності особистості є вміння досягати її цивілізованими методами.

Умови проведення роботи з батьками на основі інтерактивних методів:

1. Забезпечити безпеку учасників. Педагог або фахівець не повинен оцінювати правильність або неправильність батьківських думок і установок. Особливо слід відзначати цінність зворотного зв'язку, отриманої від батьків: «Дуже важливо, що ви про це сказали». Деякі батьки за участю в іграх або дискусіях можуть відчувати незручність, яка маскується сміхом або опозиційними реакціями. Педагогу (фахівцю) краще не загострювати на цьому увагу, а проявити інтерес до думки цих батьків, висловити їм подяку за участь.3. Зацікавити батьків. Потрібно пояснити батькам, що інтерактивні методи допоможуть краще зрозуміти, прожити якісь ситуації шкільного життя, застосувати отримані знання і т.п.4. Організувати простір. Обов'язково потрібно змінити розстановку парт в шкільному класі (наприклад, поставити їх буквою «П» або півколом) або вибрати інше приміщення.5. Попередити батьків заздалегідь. Повідомити про те, що на зборах будуть застосовуватися нові форми взаємодії, можна різними способами (наприклад, підготувати письмові запрошення і передати їх з дітьми).

6. Вибрати оптимальний час на батьківських зборах для застосування активних форм взаємодії. Час це зазвичай обмежується 20-30 хвилинами. Якщо батьки раніше не брали участі в такій роботі, то має сенс починати з невеликих за часом завдань, поступово збільшуючи їх тривалість.

ІІ. Наступні форми роботи батьківських зборів.

1. Індивідуальні консультації особливо необхідні, коли вчитель набирає клас. Готуючись до консультації, необхідно визначити ряд питань, відповіді на які допоможуть плануванню виховної роботи з класом. Учитель повинен дати можливість батькам розповісти йому все те, що допоможе в професійній роботі з дитиною:ü особливості здоров'я дитини;ü його захоплення, інтереси;ü переваги в спілкуванні в сім'ї;ü поведінкові реакції;ü особливості характеру;ü мотивація навчання;ü моральні цінності сім'ї. 2.Тематичні консультації дають рекомендації з проблеми, яка хвилює батьків. У кожному класі є учні та сім'ї, які переживають одну і ту ж проблему. Іноді ці проблеми носять настільки конфіденційний характер, що їх, можливо, вирішувати лише в колі тих людей, яких ця проблема об'єднує.Можливі теми:ü Дитина не хоче вчитися.ü Як розвинути погану пам'ять дитини.ü Єдина дитина в сім'ї.ü До чого може привести тривожність дітей.ü Талановита дитина в родині.

3.«Батьківські читання» дають можливість батькам не тільки слухати лекції педагогів, а й вивчати літературу з проблеми та брати участь в її обговоренні.

Етапи проведення батьківських читань наступні:

ü на перших зборах батьки визначають питання педагогіки і психології;

ü вчитель збирає і аналізує інформацію;

ü визначається список літератури з даного питання;

ü вивчення літератури батьками;

ü виклад власного розуміння питання батьками на читаннях.

4.«Батьківські вечори» спрямовані на згуртування батьківського колективу. Теми батьківських вечорів можуть бути різноманітними. Головне, вони повинні вчити слухати і чути один одного, самого себе, свій внутрішній голос.

Орієнтовна тематика:

ü Перший рік дитини, яким він був.

ü Яким я бачу майбутнє своєї дитини.

ü Друзі моєї дитини.

ü Свята нашої родини.

© 2017 Сумченко Оксана. смт.Дівички-1,Переяслав-Хмельницький район, Київська область,08457
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати