Педагогічна концепція вчителя музики 

Педагогічна концепція вчителя музики

Виховання духовності, формування системи духовних і моральних цінностей у підростаючого покоління, становлення особистості, виховання громадянськості і патріотизму - ось найбільш проблемні, в той же час найбільш значущі завдання, які ставляться суспільством і державою перед системою шкільної освіти. На моє глибоке переконання, уроки музики - благодатне поле для вирішення цих завдань. Виходячи з цього метою моєї педагогічної діяльності: формування моральних цінностей та ідеалів засобами музичної освіти.

Музика, як і інші мистецтва, в системі загальної освіти має особливе призначення духовного вдосконалення людини. Впливаючи інтонаційно на почуття, свідомість і неусвідомлені пласти людської психіки, на особистість в цілому, вона активно формує світовідчуття, світосприйняття і світогляд людини. Духовні цінності, відображені в музиці, - загальнолюдські і глибоко особистісні одночасно. Передаються вони тільки через співпереживання. Тому найважливішими завданнями музичної освіти має бути розвиток художнього сприйняття і виховання естетичних почуттів.Музика - не тільки носій духовних цінностей, збережених людством, а й мову духовного спілкування, яким потрібно оволодіти. І моя думка полягає в тому, що прилучення до загальнолюдського духовного досвіду, вираженого в музиці, відбувається в процесі спілкування вчителя і учня з музичним твором (його внутрішнім світом, а також автором, епохою, виконавцем).Я думаю, що важливою умовою спілкування на уроці музики є розвиток музичного мислення особистості, її виразного інтонаційного слуху і естетичного сприйняття, а засобом спілкування - практичне володіння музичної промовою.

Тому процес музичної освіти повинен являти собою цілісну послідовну систему розвитку музичного мислення учнів в процесі практичного освоєння матеріалу.

Мета базового музичної освіти в школі - ввести дітей у світ музики. По-моєму, це означає виховати музичну культуру дітей, відрізняти добре від поганого. Входження дитини в музику - це поступове розкриття його духовності, піднесення почуттів, прилучення до світу прекрасного, виховання ціннісного ставлення до музики і життя, розкриття творчого потенціалу особистості. Воно не повинно зводитися до засвоєння музичних знань, умінь і навичок, хоча передбачає їх придбання.

Важливо поставити в центр музично-виховного процесу творчо активну особистість учня, що вимагає застосування компетентнісного підходу до викладання музики. В основі лежить система знайомства учнів з музичним твором, самостійна робота учнів з музичною літературою, їх активна діяльність, власна оцінка роботи на уроці. При діалогічному побудові уроку відбувається становлення особистості в процесі спільної діяльності, розширення досвіду кожного учня через зіткнення з досвідом інших.

Вводячи учнів в світ музики, на мою думку, важливо не завантажувати учнів знаннями про неї, а постійно включати її, як важливу складову в комунікативних зв'язках людини з навколишнім світом, програвати ці зв'язки різними способами.Найважливішим засобом навчального процесу є насичення змісту уроку. Це докорінно змінює позицію учнів на уроці. Урок музики перестає носити односторонньо інформаційний характер.

Смисловим стрижнем програми на моїх уроках служить тематизм, який збудований відповідно до логіки розвитку музичного мислення і художнього сприйняття дітей і направляє процес накопичення ними музичного досвіду, оволодіння мистецтвом духовного спілкування мовою музики. В основі тематичного побудови програми лежить система узагальнених уявлень про музику як вид мистецтва, розроблена Д.Б. Кабалевским. Основною формою організації музично-виховного процесу є урок. На своїх уроках я використовую різні види діяльності?

Слухання музичного творуАналіз музичних образівметод зіставленняРобота з музичною літературоюСкладання порівняльних таблицьТворчі роботи учнів (реферати, повідомлення на тему)Робота в групахІндивідуальна робота кожного учняскладання кросвордівУрок - вікторинаУрок - концерт.Створення презентаційного матеріалу до уроку.

Важливо, щоб кожен урок не тільки прямував на розкриття теми чверті або її елементів, але мав свою художньо-ігрову форму, втілену в сценарії, емоційно-смисловий драматургії уроку, має сюжет, план і морально-естетичну кульмінацію. Сучасний урок музики будується шляхом зіставлення самостійних видів діяльності і за принципом емоційного оцінювання художніх образів. Тому робота над кожним твором здійснюється у взаємозв'язку різних видів діяльності.

Тим самим забезпечується методика так званого "швидкого ведення уроку", коли рішення однієї навчальної завдання переноситься на самостійну роботу учня над художніми творами. При цьому цілісність уроку створюється не тільки його темою, зв'язком з попередніми і наступними уроками, але обов'язковою постановкою учителем художнього надзавдання, що вимагає народження особистісного, творчого ставлення дітей до твору і його місце в житті людини, тобто морально-естетичної інтерпретації змісту уроку.

Велике значення має атмосфера уроку, яка створює потрібний психологічний настрій, будить фантазію, уяву дітей, створює умови для активізації засвоєння знань за допомогою включення в діяльність всіх учнів. Створювати таку атмосферу на уроці допомагають широкі зв'язки з іншими мистецтвами, виконавську майстерність і артистизм вчителя.Яким би оснащеним не був навчально-виховний процес, його результативність цілком і повністю залежить від особистості вчителя. Викладач музики повинен бути творчою особистістю з розвиненою уявою і художнім мисленням, багатою духовною культурою.
Оцінка знань і вмінь учнів повинна бути стимулюючою. В її основі - принцип оцінювання досягнень, творчих проявів учнів, а не їх недоліків. Домашні завдання з музики повинні орієнтувати учнів на музику навколо дітей і сприяти розвитку усвідомленого ставлення до неї. Особливе місце в сучасній системі освіти відводиться дослідницькій діяльності. Я працюю за цим напрямком кілька років, і сьогодні можу сказати, що видно інтерес до нестандартної роботі учнів і це величезний плюс, який стимулює мою творчу діяльність.Участь у творчих конкурсах та науково-практичних конференціях, фольклорні експедиції та концертні програми для жителів мікрорайону, прилучення до історії свого народу - все це сприяє духовному збагаченню моїх учнів. Я вважаю, що моя педагогічна концепція актуальна в сучасному педагогічному процесі, адже в простих істинах закладена концепція, програма вчительської праці, його суспільна користь і значимість, тому намагаюся дотримуватися увійшли в педагогічну практику норм і вимог:
- відмінно володіти своїм предметом, намагатися знати все або багато про сучасні досягнення наук, суміжних з предметом, який викладаю, про новий в психології, педагогіки, методики викладання; - глибоко знати зміст курсу, що викладається, серйозно і грунтовно готуватися до уроків, в тому числі і психологічно; - застосовувати сучасні педагогічні технології в освітньому процесі, багато і з задоволенням працювати в своєму кабінеті, створювати і використовувати різні ряди наочності; - наполегливо і без роздратування працювати з кожним учнем, намагаючись домогтися необхідного навчального ефекту.

© 2017 Сумченко Оксана. смт.Дівички-1,Переяслав-Хмельницький район, Київська область,08457
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати