Дистанційне навчання музичне мистецтво - 5 клас
Взаємодія музики з іншими видами мистецтва:
Тема: Музика та інші види мистецтва
Мета: Ознайомити учнів з музичними видами мистецтва, розповісти про взаємозв'язок музики з образотворчим мистецтвом, театром, кіно, цирком, хореографією, візуальними видами мистецтва.
Основні поняття для засвоєння: піцикато; настільки цей спосіб може змінювати музику. Твори, що вивчаються: П. Деліб, Піццикато «Навшпиньки» з балету «Сільвія».
Піццикато:(у перекладі з італійської «щипати») - спосіб гри на смичкових музичних інструментах, коли звук видобувають не смичком, а щипком, торкаючи струни пальцями. Звук стає уривчастим і тихішим.
Л. Деліб. Піццикатто «Навшпиньки» з балету «Сільвія» https://www.youtube.com/watch?v=XVkjzH7hBn8
Л. Деліб - французький композитор, автор балетів, опер, оперет. Визнання йому принесли кантата «Alger», балети «Струмок», «Коппелія» і «Сільвія». Його балет «Сільвія» був створений у 1876 році. В ньому композитор утвердив художній принцип безперервності й гнучкості розвитку музичних танцювальних форм, намітив їх зв'язок зі співучою та змістовною музикою.
Наприклад, характеризуючи музичний твір, часто вживають властиві образотворчому мистецтву терміни та поняття палітра, відтінки, нюанси, барви, колорит. І навпаки: відзначаючи довершеність твору живопису чи архітектури, використовують слова гармонія, мелодія, тон, напівтон.
Школярi - школярики сл. О.Вратарьова, муз. О. Злотника
На підвіконні в класі квіти,Навпроти - Гоголя портрет.А ми блукаємо по світу
Через мережу "Інтернет".Якби не вчилися у школі,Ніколи б не почули ми
Про теорему Піфагора,І про частинки "не" і "ні".
Приспів:Школярі - школярики,Очі, як ліхтарики По законах фізики Зимно край вікна.
Школярі - школярики, Очі, як ліхтарики, По законах лірики -Круглий рік весна!
Але найкращий час - у школі, Це добре знає кожний клас,
Коли співа веселий дзвоник І на перерву кличе нас.
У всіх такі цікаві теми: Про макіяж і Брітні Спірс І тільки мій рудий Ромео
Про мене знов складає вірш.
Тема: Музика і слово
Мета: розповісти про спільне між літературою та музикою, повторити поняття "Програмна музика", познайомити з новим музичним поняттям - романс, запропонувати прослухати твір М. Глінки Романс «Жайворонок»
Романс :це одноголосний камерний вокальний твір з інструментальним супроводом. Ще раніше у середньовічній Іспанії їх називали світськими піснями і виконували їх іспанською мовою. За формою романс подібний до пісні, але й має певні відмінності. Пісня за характером може бути будь-якою, а романс тільки ліричним. М. Глінка. Романс "Жайворонок" у виконанні дитячого хору https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=8VlpR5bCwrc&feature=emb_logo
Тема: Музика і візуальні види мистецтва
Мета: розповісти про три види образотворчого мистецтва та їх особливості та взаємозв'язок з музикою (живопис, скульптура, декоративно-прикладне мистецтво). Познайомити з новим музичним твором композитора М.Мусоргського «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки».
Живопис . Він, як і музика залишається незмінним супутником духовного життя людини. Живописні та музичні твори впливають на емоції, почуття, розвивають уяву кожної людини. Образи, які створюють художники хвилюють і захоплюють, як акорди у музиці. Для більшої проникливості сьогодні ти познайомишся з музичним твором М.Мусоргського «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки». Спочатку прочитай невеличку біографію про нього.
М. Мусоргський - російський композитор 19 ст. Автор 5 опер, творів для оркестру, фортепіано, романсів. У своїй творчості він звертався до російського фольклору та національних сюжетів. Фортепіанна сюїта «Картинки з виставки» була присвячена пам'яті друга композитора - художника й архітектора Віктора Гартмана і створена вона у 1874 році. Поштовхом для створення п'єси «Богатирські ворота» став ескіз В. Гартмана до його архітектурного проекту міських воріт, виконаного у давньоруському стилі.
М.Мусоргський «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки». https://www.youtube.com/watch?v=1f55BwcI74w
Скульптура.Річ у тому, що мова скульптури виразна, через неї мистець розкриває зміст твору, доносить до глядача свій задум. Скульптури виготовляють з різних матеріалів: бронзи, глини, дерева, каменю. Кожен з цих матеріалів допомагає втілити скульптору певний образ, передати рух або стан спокою. Отже схожість музики зі скульптурою - це динаміка, гармонія, ритм. А тепер я запропоную тобі знайомство з італійським композитором Л.Боккеріні та його музичним твором «Менует». Спочатку прочитай про нього:
Луїджі Боккеріні - італійський композитор18 ст., віолончеліст, один із творців інструментального камерного ансамблю. Написав 28 симфоній, 7 концертів, близько 100 струнних квартетів.
Л.Боккеріні «Менует» https://www.youtube.com/watch?v=zWX20tk7chk
Декоративно-прикладне мистецтво.На прикладі різних творів цього мистецтва: вишитих рушників, виробів з посуду, килимів, виробів з бісеру існує дуже тісне поєднання з музикою, тому що їх об'єднують засоби виразності: ритм, темп, динаміка, гармонія, відтінки, нюанси.
«Пісенка друзів» на слова Ю.Ентіна, муз. Г.Гладкова.